torstai 2. tammikuuta 2014

Keltanen herkku



Sitruuna maistuu musta koko ajan vaan paremmalta.
Sen tuoksu on jo niin houkuttelevan ihana.

Sitruuna-rahka tai sitruuna-maustamaton jogurtti yhistelmä on huippu hyvvää
ja tällä hetkellä mun lemppari osa aamu-, väli- tai iltapalalla, jälkkärinäki on toiminu. 
Mysli passaa lisukkeeksi, kokkeilkaapa vaikka.






Sitruunaa tykkään laittaa myös salaattiin, puristamalla salaatin päälle,
veden seassa maistuu myös yhtä hyvältä ku lime
ja tietty joihinki ruokiinki se käy. Pelkästäänki lusikasta hörpättynä on namia.





Ja mulle ainaki sitruunavesi, niinku moni muuki pieni asia,
on arjen kauneutta ja tuo hyvvää mieltä. 
Oon kuullu, että sitruuna myös puhistaa ja helpottas yskää,
sitruunaöljy kylpyveessä auttas lihaskipuihin, 
painonnousuunki kuulemma auttaa, siis postiviisella tavalla. 
Tiiäppä noista, mutta mun kohalla vois olla nii, et tarpeeksi ku uskoo nii johan toimii!




Sitruunan makkuun päästesä piti kurkata wikipediaa, hih.
Wikipedia sannoo sitruunan itämisestä kestävän 15 vuotta, jotta se on hedelmää tuottava puu.
 Huh huh, sanon minä!

Tykkääkö joku muuki sitruunasta ja miten te sitä käytätte? 

Mää sain seuraa, joten nyt vaihtamaan kuulumisia ystävän kans. 

Pirteää iltaa teilleki! 


3 kommenttia:

  1. Sitruuna on hyvää kakussa, siis sitruunakakussa :) En ole mikään suuri kuivakakkujen ystävä, mutta sitruunainen kakkunen on jostakin syystä hyvää.
    Ja sitten myös lohihyytelökakussa se on hyvä, kirpeä lisä, toki myös koristeena kaunis.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitruunakakku on muuten hyvvää, siitä on vaa hirmusen kauan, ku oon viimeksi sitä syöny. :)
      Voileipäkakkuun passaa varmasti hyvin.!

      Poista
  2. sitruuna,pitäspä kokkeilla noita vaihtoehtoja :)

    VastaaPoista

Ilahdun kommentistasi, kiitos jo etukäteen! ♥