torstai 27. elokuuta 2015

Hyvältä tuntuu





On ihana huomata, että on päiviä jolloin tuntee olonsa erityisen luovaksi, seikkailunhaluiseksi ja avoimeksi. Tällaisina päivinä askel on kevyempi, ilo pursuaa ja siitä saa osansa jokainen päivän aikana kohtaamasi ihminen.
Tällaisina päivinä tuntee miten ajatukset lähtevät lentoon. Ne alkavat versota vallattomasti ja yhtäkkiä huomaat olevasi haaveiden maailmassa, jossa kaikki on mahdollista.

Joinakin päivinä minusta on tuntunut vaikealta ajatella, että mistä alan etsiä itselleni paikkaa tulevia kuukausia ajatellen. On tuntunut, että kaikissa suunnitelmissa tulee aina jokin seinä vastaan.
Mutta tänään, juuri nyt minusta tuntuu, että olen saanut pikkuisen kiinni siitä, mitä kohti olen menossa. Tunnen, miten ovet voisivat mahdollisesti avautua ja jos vain teen parhaani, minulle löytyy oma paikka, jossa on hyvä olla.

Syyskuussa rakennan oman paikanja kodin Espanjaan. Olen reissannut kohtuullisesti, nähnyt monia maita ja viettänyt joissakin pikkasen pitempiäkin aikoja. Olen haaveillut ikäni, että jos minulla on joskus oma perhe, me muutamme yhdessä jonnekin ulkomaille vuodeksi tai pariksi. Nyt minulla on siihen mahdollisuus, mutta yksin. Niin kuin olen kertonut, tämä tilanne ei ole minulle helppo ja jos saisin valita, en ehkä lähtisi. Mutta terveys ei tällä hetkellä anna varaa valita ja terveyden eteen olen valmis tekemään isoja ponnistuksia, yksi niistä on tämä.
Uskon, että minun kuuluu lähteä ja tällä hetkellä tuntuu, että vastassa on varmasti paljon hyvääkin.

Alue, johon luultavimmin muutan, on jo minulle tuttu. Vietin siellä touko -ja kesäkuun, lisäksi olen ollut siellä kuukauden työharjottelusa edellisen koulun aikana. Se, että tiedän tulevan kotikolon ympäristöä, helpottaa sopeutumista varmasti paljon.

Mutta just nyt, istun terassilla kynttilän valossa, kuu möllöttää taivaalla, on lämmintä. Hörpin vihreää ompputeetä, kirjoittelen teille, ajatukset lentelevät ja ilo kuplii. Hyvältä tuntuu!




8 kommenttia:

  1. Ilo kuplii tännekin saakka! ❤

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ♡ Ihana et se välittyy sinne saakka!

      Poista
  2. Ompas siitä jo monta vuotta kun tuolla harjoittelussa oltiin! :) Hali sinne<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No aattele, siitä on melkeen 5 vuotta. Muistelin meiän seikkailuja monta kertaa viime reissulla. :)
      Voi kiitos ja samoin sinne halaus! ♡

      Poista
  3. Ihana Ansu. Kiitos tästä postauksesta!
    Ilo ilo ilo sinun puolestasi. Onnea tuleviin koitoksiin, kotikolon rakentamiseen "vieraalla" maalla... ...

    Ei sitä koskaan tiedä
    mihin lähtee vaeltamaan
    mitä näkee
    ketä kohtaa.
    Voi vaikka kulkea kaukana
    vuoriniityllä
    tunturikurussa
    meren yksinäisellä luodolla
    ja tundraheinän aallokossa.
    Sielläkin voi kuulla huilun.
    ~Inkeri Karvonen~
    ♡:lla isosiukkusi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos mieltä lämmittävästi kommentista! ♡ Ihana tuo runo.♡

      Poista

Ilahdun kommentistasi, kiitos jo etukäteen! ♥