tiistai 8. joulukuuta 2015

Koti on siellä missä sydän on



Olen varmaan jo aikaisemmin kertonut, että hyvin olen sopeutunut tänne. Ja siltä minusta on tuntunut jo pitkään, mutta nyt tajuan että olen ollut väärässä luulossa, vaan eipä se haittaa.

Nyt minusta tuntuu oikeasti kaikin puolin hyvältä täällä. Ei sitä oikein osaa selittää, se on niin vahvasti tunnetta, tuo sopeutuminen. Se täytyy löytää itsestä. Tunnen, että olen löytänyt paikkani, joka on juuri sopiva minulle tähän hetkeen ja jossa on hyvä olla. Eikö sitä sanota, että koti on siellä missä sydän on.  

On hyvä huomata, että loppujen lopuksi samanlaista arkea se on paljolti täälläkin. Ympäristö on erilainen ja tottakai se tietyllä tavalla vaikuttaa elosteluun, mutta sama minä, omien ilojen, kipukohtien, samojen haaveiden ja toiveiden kanssa, samoine harrastuksineen ja tapoineni täällä kuin Suomessakin. 

Ihmiset ympärillä ovat uusia ja vähän vielä vieraita, mutta pikkuhiljaa huomaan, että hei, tuo hymy alkaa olla jo tuttu ja tärkeä. Rakkaat ja tutummat ihmiset ovat nyt fyysisesti kauempana, mutta onneksi voin pitää ne lähellä ajatuksin. Ihan mahtavaa on myös nykyajan teknologia, voin pirauttaa vaikka pikaisesti siskolle ja kysyä, että millä voin korvata joulukakun puuttuvan ainesosan. 

Ajattelen, etttä jokin täällä näissä ihmisissä ja kulttuurissa on minulle juuri nyt erittäin hyvä. Nämä ihmiset tekevät osaltaan helpompaa sopeutumisestani ja koko prosessista, jota käyn läpi. 

Ja kutkuttavaa on se, miten tämä uusi kieli kiehtoo enemmän ja enemmän, herättää monenlaisia ajatuksia, joista osa saa välillä minut pilvilinnoihin ja välillä jokunen niistä hoksauttaa, että aika alkeissa mennään vielä. Minusta kuitenkin pääasia on, että kutkuttaa. Loppuun sopii kertoa, että olenpa sopinut ensimmäisen yksityisen espanjan tunninki.  

Ja hei, luin tänään ennusteen valkeasta joulusta ihan jokaiselle sinne Suomeen, aika ihanaa! 






Muuten, olen saanut usein palautetta, että on ollut vaikeuksia kommentin jättämisessä. Ilmeisesti anonyymeilla pääasiassa. Osaisko joku kertoa mistä se vois johtua?

4 kommenttia:

  1. Ihania kuvia, tuo taivas on kaunis. Ei kyllä helpottanut yhtään nämä kuvat tai tekstikään kaipuuseen, haluaisin kovasti lähteä johonkin reissuun. :)

    Aika hassua tuo kommentointi asia, minulle tuli aiemmin ihan hirveä määrä roskapostia kun käytössä oli vain kommenttien valvonta. Jätin sen pois ja laitoin tekstivarmennuksen päälle (ilmeisesti sen joutuu vain anonyymit tekemään) ja roskapostin tulo lakkasi kokonaan. Mistähän tuo toimimattomuus sitten johtuu :o

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Laura! :) Tuota taivasta tulee ihailtua päivittäin monta kertaa.!
      Sulla matkakuumetta, harmi kun siihen ei oikein auta mikään muu ku reissuun pääseminen, paitsi ei kai se toisaalta harmi oo. :)

      On ihan kummallista, monet kerrat oon saanut palautetta, että kommentointi on vaikeaa ja ei onnistu. Enkä ymmärrä mikä mättää. Asetukset pitäs olla ihan ok.
      Hyvä, että sun roskapostiongelma lakannu!

      Poista
  2. Kiva lukea sinun kuulumisia; kotiutumisesta, kielenopiskelusta ja arkielämästä.
    -LK

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mukava lukea kommenttisi, kiitos! :)

      Poista

Ilahdun kommentistasi, kiitos jo etukäteen! ♥